Bij een contentstrategie is het belangrijk dat de customer journey van uw klant in kaart wordt gebracht. Alleen op die manier is het mogelijk de juiste content aan te bieden, op het juiste moment en via het juiste kanaal. Het inzetten van content levert op de langere termijn veel op, omdat zoekmachines zien dat uw website van waarde is voor de potentiële klant. U maakt dus geen gebruik van betaalde advertenties (SEA), maar zorgt er juist voor dat uw website op een natuurlijke manier hoger in Google komt.
Content wordt ingezet om:
- Uw autoriteit te claimen
- Kennis te delen
- Uw doelgroep verder helpen
- Meer nieuwsbriefinschrijvingen te genereren
- Meer betrokkenheid op social media te genereren
- Meer traffic naar de website te genereren
- Organisch hoger in Google te komen
De inhoud van de contentstrategie
Content kunt u implementeren door middel van een contentstrategie. Hierin wordt de doelgroep in kaart gebracht en de huidige content geanalyseerd, waardoor blogs, vlogs en andere content kunnen worden geoptimaliseerd. Daarnaast wordt er een keuze gemaakt voor de in te zetten kanalen, zoals Facebook, Instagram of LinkedIn, die de content wereldkundig maken. Door continu te analyseren hoe de doelgroep op de artikelen of video’s reageert, kan de content worden aangepast om nog beter te scoren.
Content creëren
Dat content werkt, is een feit. Maar content creëren kan een tijdrovende klus zijn. Uit ervaring weten wij dat ondernemers dit niet als prioriteit zien, terwijl content een belangrijk onderdeel van uw online marketing is. Zoals elk bedrijf heeft u drukke en minder drukke tijden. In deze laatste periode kunt u de tijd die u over heeft gebruiken om alvast content te maken, zodat u ook in de drukke tijden gewoon online aanwezig blijft met waardevolle blogs en interessante vlogs.
Door gebruik te maken van een contentkalender, kunt u voorwerk doen. U weet namelijk precies wanneer u wat en waar wilt posten. Zo kunt u ook in een drukke periode van uw bedrijf gewoon online vindbaar blijven, zonder dat u er veel extra tijd aan kwijt bent. Uiteraard kunt u voor de content ook externe krachten inhuren, zoals tekstschrijvers of vloggers. Daarnaast geldt: hoe meer mensen u in uw onderneming bij de contentstrategie betrekt, hoe meer ideeën u krijgt.
Meten is weten
Als u uw website wilt vernieuwen, een campagne gaat lanceren, social media wilt inzetten om uw doelgroep te bereiken of graag wilt bloggen/vloggen om informatie te verstrekken, kunt u niet zonder een gedegen contentstrategie. U laat namelijk te veel aan het toeval over als u geen plan maakt over hoe, waar en voor wie u de content gaat maken. Wanneer u geen strategie ontwikkelt, kan het zijn dat u veel tijd investeert in het maken en delen van de content, maar dat het helemaal niet aanslaat. Zonde van uw tijd en geld dus! En ook voor de contentstrategie geldt: meten is weten. Als u weet wie uw doelgroep is, wat voor hen werkt en waar ze te vinden zijn, dan kunt u ook echt gaan scoren met uw content.
Start vandaag nog met contentstrategie
De voordelen van een contentstrategie zijn wel duidelijk, maar we kunnen ons voorstellen dat u niet precies weet waar u moet beginnen of wellicht heeft u gewoonweg geen tijd om u bezig te houden met de content van uw onderneming. Maak het uzelf gemakkelijk en kies voor de specialisten van Sloterplas Management. Zij verzorgen de contentstrategie van begin tot eind. Ook voor advies kunt u bij hen terecht.
Duurzame en progressieve groei voor ambitieuze ondernemers
SLPM is een resultaatgericht adviesbureau dat op maat gemaakte professionele ondersteuning biedt. Of het nu gaat om tijdelijke of langdurige versterking, wij staan beide voor u klaar. Wij assisteren u bij het ontwikkelen van een effectieve marketingstrategie, faciliteren van verhuurdiensten, adviseren op het gebied van bouwmanagement en verzorgen van uw beveiligingsbehoeften.
Gezamenlijk streven wij naar groei, aangezien dit ons enthousiasme aanwakkert.
Neem contact met ons op
Heeft u specifieke vragen of wilt u gewoon even kennismaken? Neem gerust contact met ons op. Dat kan heel eenvoudig: bel, app, mail, of plan simpelweg een afspraak met ons in. Wij staan klaar om u te helpen en kijken ernaar uit om samen te werken!
Beoordelingen
SLPM werkt samen met:










Klanten aan het woord
We hebben enkele jaren tot onze grote tevredenheid samengewerkt met SLPM. Jessica heeft onze online communicatie en de bijbehorende content gerelateerde processen adequaat gestroomlijnd. Met haar hulp is onze zichtbaarheid in de markt stevig versterkt. De praktische en heldere aanpak was een verademing.
Jetse Sprey - VWS AdvocatenSLPM Marketing zette onze ideeën binnen no-time om in fris ontwerp. De samenwerking verliep vlot en was prettig. Toegankelijke en no-nonsense professionals om mee te werken en bereikbaar als het nodig was.
Margienke Smit-Bos - Influx PR & CommunicatieDe samenwerking met SLPM gaat altijd perfect. Jessica begrijpt marketing en techniek als geen ander en is in staat om samen met ons het beste naar boven te halen voor onze klanten.
Frank Huitenga - Ambasco Marketing & Design