Skip to main content

Interim-marketing

Wat betekent Marketing?

Onder marketing wordt verstaan het gehele vakgebied dat zich bezighoudt met een product of dienst. Het gaat hierbij om het bedenken én uitvoeren van alle taken die de verkoop makkelijker maken én versnellen. Dit kan worden gedaan voor een dienst, een product of een merk. Het doel van Marketing is om van het betreffende product of dienst niet alleen meer te verkopen, maar ook om een bepaalde doelgroep aan u te binden en te behouden. In de meeste gevallen wordt marketing gebruikt bij het verwerven van nieuwe klanten en het opbouwen en onderhouden van klantrelaties zodat er vaker herhaalaankopen worden gedaan. U kunt marketingactiviteiten ook inzetten voor een beter imago, een betere naamsbekendheid, het verrichten van een grote actie en/of het genereren van omzet!

Bekijk de verschillende marketingvormen.

Wanneer één van bovenstaande situaties het geval is bij uw onderneming kunt u hulp inschakelen van Sloterplas Management, het marketing bureau Amsterdam. Vul onderstaand formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.


    Verschillende marketing vormen

    Reclame maken wordt al vele honderden jaren gedaan. Eerst mondeling, vanaf 1870 op affiches en vanaf 1967 ook op tv. Dit is in feite allemaal Marketing, zeker de mond-tot-mondreclame omdat ervaringen van klanten wordt gedeeld met andere potentiële klanten. Andere Marketing vormen zijn:

    • Direct Marketing; het sturen van een mailing per post
    • Tele Marketing; klanten telefonisch benaderen met een aanbieding
    • Print Marketing; adverteren in folders, tijdschriften, boeken of kranten
    • Online Marketing: via online reclame een website of aanbod promoten
    • E-mail Marketing; via e-mail een product promoten of een nieuwsbrief sturen
    • Social Marketing; sociale media inzetten voor marketingdoelstellingen
    • Affiliatie Marketing; mensen die in ruil voor commissies online actief producten en diensten promoten van adverteerders.

    Bij Marketing draait alles om strategie en het maken van een marketingplan

    Wilt u succesvol zijn in Marketing dan is het nodig om hiervoor zorgvuldig een marketingstrategie uit te stippelen voor de lange termijn en voor de korte termijn een marketingplan te maken. De strategie bepaalt u voor enkele jaren waarbij u in het Marketingplan uitgebreider ingaat op het hoe, wat, wie en wanneer! Bijvoorbeeld hoe gaat u reclame maken, hoeveel geld trekt u hiervoor uit, via welke kanalen gaat u die reclame delen en wat is het doel dat u hiervoor stelt!

    U moet de marketingstrategie zien als een stip op de horizon waar u naar toe wilt en het marketingplan als de weg daarnaartoe. Een succesvolle marketing kan dus alleen met een zorgvuldig uitgestippelde marketingstrategie. Hierbij is het van belang om te onderzoeken welke doelgroepen het interessantst zijn voor uw product of dienst en hoe deze doelgroep het beste kan worden benaderd. De juiste tijd van benaderen is ook erg belangrijk evenals het proberen om de interesse van klanten op te wekken. Vragen die vaak worden gesteld en waar op een antwoord moet worden gezocht zijn:

    • Hoe kunnen we de campagne meetbaar maken
    • Wat werkt er voor uw doelgroep (en wat niet?)
    • Wat werkt er voor het product of de dienst
    • Hoe besteedt u uw marketingbudget zo goed mogelijk

    Tevreden klanten lopen niet weg. Hoe kunt u uw klanten tevreden houden? Hiervoor zijn drie dingen belangrijk:

    • Laten merken dat u naar uw klanten luistert (ondersteuning)
    • Zorgen voor een goed product of dienst (kwaliteit)
    • Zorgen voor een goede dienstverlening (oplossing)

    Wat kan interim-marketing voor je betekenen?

    Heeft u voor een bepaalde tijd een marketeer die uw marketingactiviteiten overneemt? Neem dan vrijblijvend contact op via het onderstaande formulier en dan kijkt een van onze deskundigen graag met uw mee.


      Wat kan interim-marketing voor je betekenen

      Zoals u in het voorgaande kunt lezen is marketing niet echt makkelijk én vergt bovendien tijd. Veel ondernemers hebben dan ook moeite om de marketing van hun bedrijf goed op te zetten. Wanneer u net bezig bent om een MKB-bedrijf op te zetten heeft u bovendien wel wat anders aan uw hoofd. Daarnaast heeft u als beginnend bedrijf niet echt iemand nodig die fulltime in dienst is als Marketing manager. Bij de meeste bedrijven staat marketing, strategie en een marketingplan niet op de eerste plaats. Toch zijn dit belangrijke zaken als u echt vooruit wil komen met uw bedrijf. Dat is de reden dat wij, van Sloterplas Management, interim-management aanbieden. Interim-marketing wordt vooral ingezet bij bedrijven in de MKB-sector, die (tijdelijk) naar een oplossing zoeken op het gebied van marketing. Het kan ook zijn dat u, bijvoorbeeld door zwangerschap, tijdelijk op zoek bent naar een marketing manager. Wij kunnen diverse flexibele oplossingen aanbieden waaronder tijdelijke (interim) marketing ondersteuning.

      Interim-marketing management

      Interim-marketing management wil zeggen het tijdelijk functioneren van personen met marketingkennis in uw organisatie. Onze interim-marketing managers zijn ervaren personen die in staat zijn om het totale marketing plaatje voor elke organisatie op te zetten en te beheren tijdens een bepaalde periode. De interim-marketing manager kan helpen bij het opzetten van een marketingafdeling (wanneer dat nodig is), en zorgt er bovendien voor dat de interne communicatie tussen alle afdelingen goed verloopt. Een interim-manager kan een marketingplan op maat maken door alle kansen en uitdagingen te behandelen. Er worden heldere afspraken gemaakt over wie, wat doet en hoe dit gedaan moet worden. Er worden campagnes opgezet én markt- en klantonderzoeken verricht. Alles met het doel om er samen voor te zorgen dat uw organisatie blijvend beter gaat presteren. Wilt u meer weten? Neem dan vrijblijvend contact op met een van onze medewerkers.

      Wij hadden zelf al een aantal keer geprobeerd om de conversie op onze website te verbeteren, maar niets leek te helpen. De experts van Sloterplas Management kregen dit wel voor elkaar. Binnen een paar weken zagen we mooie resultaten. Wij trekken nu meer bezoekers én hebben veel meer bestellingen. Geweldig!

      Jamai van Riemsdijk

      Sinds een aantal maanden beheert Sloterplas Management onze Adwords campagnes. Wij hebben nog nooit zulke goede resultaten behaald, chapeau!

      Sébastien Kalloe

      Sloterplas Management ingeschakeld om ons te helpen met de marketing. Het begon met één Adwords campagne en nu verzorgen zij onze complete marketing. Het persoonlijke contact zorgt ervoor dat alles precies zo wordt ingevuld als wij dit willen. Heel prettige samenwerking.

      Raoul van der Weij