Interim Online Marketing

Wilt u een interim online marketing bureau vragen om u bij te staan met marketing gerelateerde werkzaamheden?

Interim Online Marketing2023-05-17T09:03:29+00:00

Wat is interim online marketing?

Interim online marketing wil zeggen dat u tijdelijk iemand inhuurt die zich bezighoudt met activiteiten die ervoor moeten zorgen dat een bepaald product of een bepaalde dienst bekend wordt bij uw klanten. U kunt interim online marketing bijvoorbeeld inzetten wanneer degene die dit normaal doet, ziek wordt of op vakantie gaat. Een interim online marketeer kan direct de plaats van deze persoon overnemen en zorgt daarmee voor de nodige flexibiliteit. Er wordt soms gebruik gemaakt van interim online marketing wanneer een bedrijf niet de mogelijkheid heeft om iemand zelf in dienst te nemen of voor tijdelijk ondersteuning bij bepaalde marketing zaken. Interim online marketing is ideaal wanneer u:

  • zelf niet de juiste kennis van marketing hebt;
  • start met online verkopen en daarmee met online marketing;
  • u bij ziekte of vanwege een andere oorzaak (tijdelijk) geen personeel kunt aannemen.

Waarvoor is interim online marketing belangrijk?

Marketing is belangrijk wanneer u een product of dienst verkoopt. Als eigenaar van een bedrijf wilt u dat uw product of dienst het beste wordt verkocht of afgenomen, dit maakt uiteindelijk de winst. Maar hoe zorgt u ervoor dat uw product of dienst het beste is? Wanneer u interim online marketing toepast, betekent dat dat u hiervoor tijdelijk een (online) marketeer inhuurt. Een (online) marketeer heeft als taak ervoor te zorgen dat de verkoop van uw product of dienst wordt vergroot. Dit wordt gedaan door:

  • het opstellen van een marketingplan;
  • het opzetten én uitvoeren van een klantonderzoek;
  • onderzoeken of product of dienst voldoet;
  • het bedenken én maken van reclame campagne(s);
  • intensief contact met leveranciers, afnemers en andere relaties;
  • eventueel de huidige pr- en marketing activiteiten ondersteunen.

De taken van een marketeer en de online marketeer lopen in elkaar over en worden in de meeste gevallen ook gecombineerd.

Duidelijker zichtbaar op internet

  • Bij een online marketeer is de belangrijkste taak ervoor te zorgen dat uw product of dienst beter gevonden wordt op internet, vooral in de zoekmachines. Bezigheden die hiervoor worden gedaan zijn:
  • Met webtools het bezoekersgedrag analyseren;
  • Wensen van de klanten in kaart brengen;
  • Door SEO het content van de website verbeteren. Content schrijven en redigeren;
  • Het opzetten, monitoren en bijsturen van advertentie campagnes bij zoekmachines; Dit heet SEA (Search Engine Advertising) en heeft tot doel dat het product of de dienst beter bekend en gekocht wordt. Betaalde reclame wordt geplaatst met SEA op Social Media.
  • Het bedenken en uitvoeren van een plan voor Social Media;
  • Zorgen voor meer merkbekendheid bij klanten en potentiële klanten;
  • Onderzoeken of het product of de dienst wel voldoet aan de eisen van de klanten of de potentiële klanten. Eventueel met de productielijn overleggen over verbeteringen en aanpassingen.

Marketing, online marketing, interim online marketing

Marketing moet ervoor zorgen dat een bepaald product of dienst (beter) wordt verkocht. Marketing is dé manier om een product of dienst onder de aandacht van (potentiële) kopers te brengen. Online marketing wordt gebruikt om dit product of dienst ook online onder de aandacht te brengen van (potentiële) klanten. Wanneer u geen marketing of online marketing afdeling heeft, dan kunt u gebruik maken van interim online marketing. Dat betekent dat u tijdelijk een expert inhuurt voor online marketing. Het voordeel hiervan is dat u niemand in dienst hoeft te nemen. Tijdens de coronacrisis werkten de interim online marketeers vanuit huis. Ze onderhouden dan wel dagelijks contact met u, met de marketing afdeling of met de productieafdeling. Normaal werken ze bij u op locatie zodat ze alle ins en outs van het bedrijf leren kennen en daarop kunnen inspelen.

Een marketing specialist zonder zorgen

Wanneer u een interim online marketing specialist inhuurt, heeft u een professional in uw team. U heeft hiervan echter niet de loonkosten, de werkgeverslasten of de pensioenkosten. Ook bij ziekte of vakantie hoeft u niets te betalen. U heeft dus wel de lusten maar niet de lasten! Bij Sloterplas Management kennen we onze werknemers en daarom weten we, na een intakegesprek, precies welke persoon het beste past bij uw bedrijf. Succesvol interim online marketing is gebaseerd op vertrouwen tussen u en de marketeer. Een interim online marketeer is direct en flexibel inzetbaar. De interim online marketeer zal altijd met u overleggen en alle plannen duidelijk met u doorspreken. Zo weet u welke aanpak wordt gevolgd en wat de consequenties daarvan zullen zijn.

Veranderingen op marketinggebied pakt u aan met interim online marketing

Niets verandert zo snel als internet en alles wat daarmee samenhangt. Dat betekent dat er de laatste jaren ook veel is veranderd op het gebied van marketing. We sturen geen reclamebrieven meer en ook telefoneren is niet meer van deze tijd. Alles rondom marketing gaat tegenwoordig online via de PC, smartphone of smartwatch. Natuurlijk is het onmogelijk voor u om deze ontwikkelingen bij te houden als u ook een bedrijf heeft dat u moet runnen.

Strategie en Advies voor ondernemers

SLPM is een hoogwaardig en resultaatgericht adviesbureau, we bieden professionele ondersteuning op maat. Of u nu behoefte heeft aan tijdelijke of langdurige versterking, onze experts staan voor u klaar. We helpen u bij het opstellen van een effectieve marketing, zorgen voor verhuur, adviseren u binnen bouwmanagement en staan klaar voor uw beveiliging.

Samenwerken voor groei en stabiliteit

  • Maatwerk oplossingen

  • Kwaliteitsgarantie met resultaten

  • Diverse expertises

1. Vakmanschap2023-12-05T15:49:32+00:00

Vakmanschap waar u op kunt bouwen
Bij SLPM bent u verzekerd van de deskundigheid en het vakmanschap. Wij hebben op zowel strategisch als commercieel vlak de juiste elementen in huis om uw bedrijf naar een hoger niveau te tillen. Onze professionals zijn in het bezit van alle benodigde opleidingen en certificeringen. Uiteraard houden ze hun kennis op peil door regelmatig bijscholing te volgen. Hiermee blijven ze tevens op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van marketing, beveiliging en de bouw, zodat u nooit een verouderd of achterhaald advies te horen krijgt.

Deze stevige theoretische achtergrond wordt gecombineerd met jarenlange praktijkervaring in alle relevante werkgebieden. Dit maakt hen beide tot ware vakspecialisten. U heeft het als MKB’er al druk genoeg met de dagelijkse gang van zaken. Het is daarom verstandig om een doorgewinterde professional in te schakelen die u helpt met alle cruciale vraagstukken.

2. Loyaliteit2023-12-05T15:31:41+00:00

Loyaliteit zonder roze bril
Loyaliteit dragen we bij SLPM hoog in het vaandel. U staat als ondernemer met beide benen op de grond en verliest nooit de werkelijkheid uit het oog. Realistische verwachtingen en voorspellingen zijn voor uw bedrijf immers van levensbelang. U heeft daarbij geen behoefte aan mensen die u een mooier beeld voorspiegelen of die u adviseren op basis van onrealistische of al te rooskleurige verwachtingspatronen.

Bij SLPM zijn we recht door zee. We denken altijd met u mee en proberen voor alles een oplossing te vinden, maar de roze bril laten we achterwege. Positiviteit is belangrijk en onmisbaar, maar objectiviteit ook. We kijken samen met u naar de werkelijke mogelijkheden die er voor uw bedrijf binnen de huidige markt zijn. Alleen op die manier kunt u verzekerd zijn van groei en continuïteit. Eerlijkheid duurt tenslotte altijd het langst!

3. Afspraak is afspraak2023-12-05T15:51:06+00:00

Afspraak is afspraak
Afspraak is afspraak; een mooie belofte. Toch komt het tegenwoordig regelmatig voor dat deze niet of slechts ten dele wordt waargemaakt. Misschien heeft u uw verwachtingen omtrent het nakomen van afspraken zelfs al een beetje bijgesteld, omdat u niet meer gewend bent dat mensen zich er daadwerkelijk aan houden. Bij SLPM houden we ons echter altijd aan ons woord. Afspraak is bij ons nog écht afspraak.

Als ondernemer moet u volledig kunnen bouwen op uw leveranciers, wederzijds vertrouwen is daarbij absoluut noodzakelijk. Zonder rigide of star te worden, zorgen we ervoor dat alle afspraken worden nagekomen. We maken deze samen met u, in onderlinge samenspraak en goedkeuring. Eenzijdig gemaakte afspraken zijn immers niet meer dan opgelegde regels of voorschriften, en daar geloven wij niet in. Er kan in onze ogen alleen sprake zijn van een goede verstandhouding als we met elkaar tot heldere, duidelijke en concrete afspraken komen die te allen tijde worden nageleefd.

4. Betrouwbaar2023-12-05T15:51:48+00:00

Betrouwbaar
U vraagt zich misschien af hoe u nu kunt weten dat u te maken heeft met een werkelijk betrouwbaar management- en adviesbureau. Wij laten onze kennis, ervaring, eerder behaalde resultaten en de relaties met andere klanten graag voor zich spreken. Bij SLPM komt u niet van een koude kermis thuis. We beseffen hoe belangrijk het voor u als ondernemer is dat er een stevige zakelijke vertrouwensrelatie ontstaat waarop u altijd kunt terugvallen.

Als u zich niet op uw gemak voelt zal dit uiteindelijk consequenties hebben voor de manier waarop u uw bedrijf leidt. Dit mag natuurlijk nooit de bedoeling zijn. Wij zien erop toe dat u zich hier geen zorgen over hoeft te maken. U kunt volledig rekenen op onze integriteit. We bieden altijd een betrouwbaar, luisterend oor en hechten waarde aan hetgeen u belangrijk vindt, zonder daarbij een oordeel te vellen.

5. Continuïteit2023-12-05T15:52:24+00:00

Continuïteit
Last but not least… de vijfde reden om voor SLPM te kiezen: continuïteit. De belangrijkste vraag voor u als MKB’er is hoe u uw bedrijf gaande houdt. Hoe u genoeg inkomen genereert voor zowel uzelf als uw medewerkers en hoe u ervoor zorgt dat u blijft groeien. Met andere woorden: hoe waarborgt u de continuïteit van uw bedrijf?

Bij SLPM kijken we goed naar de structuur van uw organisatie. Naar uw visie, missie, doelstellingen en doelgroep. Op basis daarvan ontwikkelen we samen met u een solide strategisch marketingplan voor de korte of lange termijn, net wat u wilt. We houden hierbij uiteraard rekening met fluctuerende marktomstandigheden, zodat u nooit voor verrassingen komt te staan. Voor strategisch advies op maat waarbij de continuïteit van uw bedrijf als uitgangspunt wordt genomen, bent u bij SLPM aan het juiste adres.

Praat voor advies op maat

Klantbeoordelingen

Emirhan Duğral
Emirhan Duğral
12/09/2022
Uitstekend advies en een goede samenwerking. Aanrader
Zehra Celik
Zehra Celik
12/09/2022
Gokalp Kalfa
Gokalp Kalfa
12/09/2022
Colin Prins
Colin Prins
12/09/2022
Anne Luttikhuizen
Anne Luttikhuizen
09/09/2022
Marloes ter Horst
Marloes ter Horst
14/07/2022
Toen ik op zoek was naar een partij om mijn website te maken, kwam ik bij Sloterplas Management terecht. Goede service, snel en persoonlijk contact en ze wisten meteen de vertaalslag te maken naar wat ik zocht. Een perfecte samenwerking!
Dieneke Kooijman
Dieneke Kooijman
02/11/2021
Jessica | Young Law
Jessica | Young Law
09/08/2021
Jetse Sprey Medium
Jetse Sprey Medium
09/04/2021
Jessica Henneman
Jessica Henneman
09/04/2021

Onze klanten

Wat opdrachtgevers zeggen over SLPM

De samenwerking met SLPM gaat altijd perfect. Jessica begrijpt marketing en techniek als geen ander en is in staat om samen met ons het beste naar boven te halen voor onze klanten.

Frank Huitenga - Ambasco Marketing & Design

Hele fijne samenwerking met Jessica gehad. Je wordt op het gebied van SEO en online marketing echt ontzorgd en dat is precies wat we zochten!

Martin Pruim - Bestuur.nu

We hebben enkele jaren tot onze grote tevredenheid samengewerkt met SLPM. Jessica heeft onze online communicatie en de bijbehorende content gerelateerde processen adequaat gestroomlijnd. Met haar hulp is onze zichtbaarheid in de markt stevig versterkt. De praktische en heldere aanpak was een verademing.

Jetse Sprey - VWS Advocaten