Conversie optimalisatie voor het MKB

Heeft u een goede website, maar blijven de offerteaanvragen uit of wordt uw bedrijf minder gebeld dan u had verwacht? Dan kan conversie optimalisatie uitkomst bieden. Door kritisch naar uw website te kijken en knelpunten zichtbaar te maken, kunt u deze gaan optimaliseren en potentiële klanten verleiden om te converteren. Om uw bezoekers sneller en gemakkelijker iets te laten kopen, een offerte aan te vragen of contact met u op te nemen.

Wat is conversie optimalisatie?

Conversie optimalisatie is het verbeteren van uw website. Met als doel het verhogen van de conversie, dus bijvoorbeeld het kopen van producten, het aanvragen van offertes, etc. Door het toepassen van conversie optimalisatie richt u zich op het wegnemen van obstakels in uw website/webshop waardoor uw bezoekers beter, sneller en gemakkelijker overgaan tot een aankoop of contact.

Bij conversie optimalisatie staan vertrouwen, gebruiksvriendelijkheid, het wegnemen van drempels en overtuiging centraal.

Hoe gebruiken bezoekers uw website?

Conversie optimalisatie begint met een gedegen onderzoek. Hoewel iedere ondernemer graag snel resultaten boekt, is het bij conversie optimalisatie ook een kwestie van geduld. In dit onderzoek zullen diverse knelpunten naar voren komen. Het is belangrijk om inzichtelijk te krijgen hoe bezoekers uw website gebruiken. Hierbij kunt u onder andere denken aan:

  • Welke pagina’s bezoeken ze?
  • Waar in het aankoopproces haken ze af?
  • Hoe komen bezoekers op uw website/webshop terecht?
  • Werkt u website naar behoren?
  • Etc.

Google Analytics en Hotjar zijn voor het onderzoek een waardevolle tool. Google Analytics laat namelijk in een oogopslag zien welke pagina’s goed en welke minder goed presteren. Ook de tool Hotjar geeft mooie inzichten per webpagina door middel van heatmaps, sessieopnames en conversie funnels. Aan de hand van de cijfers uit bovenstaande onderzoeken kan uw website worden aangepast, worden geoptimaliseerd.

Tijd om te testen

Tijd om te testen. De mooiste inzichten vanuit conversie optimalisatie verkrijgen we door middel van testen. Van een simpele A/B test of een Multivariate test tot het testen van een complete gebruikerservaring. Aan hand van deze testgegevens kan uw website nog verder worden geoptimaliseerd.

Conversiespecialisten

Conversie optimalisatie is, zoals u hierboven kunt lezen, een tijdrovende klus. Daartegenover staat dat bij een goede optimalisatie u meer uit uw website kunt halen. De meeste MKB’ers hebben geen tijd om zich actief bezig te houden met hun website. Is dit bij u ook het geval, maar ziet u wel het belang van een geoptimaliseerde website? Neem dan contact op met de conversiespecialisten van Sloterplas Management. Zij kunnen uw website optimaliseren, zodat u ook online meer conversies kunt binnenhalen.

Sloterplas Management business

Bent u op zoek naar een conversie specialist?

Sloterplas Management is uw perfect match.