E-mailmarketing werkt voor het MKB

Als MKB’er bent u continu bezig om nieuwe klanten binnen te halen en bestaande klanten opnieuw te laten converteren. Dit kunt u op diverse manieren doen, waarbij e-mailmarketing echt een succesvolle tool is. Mits u dit natuurlijk op de juiste manier inzet. Meer dan 90% van de e-mailgebruikers bekijkt dagelijks zijn mailbox. En daar zitten ook uw (potentiële) klanten tussen. Laat de e-mailmarketeers van Sloterplas Management u helpen, zodat e-mailmarketing ook voor uw bedrijf gaat werken!

E-mailmarketing kan de omzet een boost geven, maar dan dient u de e-mail wel naar de juiste doelgroep te sturen. Gaat u zelf maar na: u zoekt online naar vakanties in Bali en vervolgens krijgt u een e-mail met een leuke aanbieding. Dat zijn interessante e-mails. Als u een e-mail krijgt met een mailing over een vakantie op een Nederlandse camping, wordt het al iets vervelender. En als u een e-mail krijgt over een product waar u echt helemaal niets aan heeft, zult u deze e-mail als spam ervaren. Het is dus van belang dat u de juiste e-mails naar de juiste doelgroep(en) stuurt.

De voordelen van e-mailmarketing

We hebben de belangrijkste voordelen van e-mailmarketing voor u in kaart gebracht:

  • E-mail penetratie
    Er zijn zo’n 3,3 miljard e-mailaccounts wereldwijd, waarvan meer dan 90% iedere dag zijn e-mail minimaal een keer bekijkt.
  • Groot bereik
    Uw doelgroep ontvangt sowieso uw boodschap, vervolgens is het aan hen om deze ook daadwerkelijk te lezen. Maar gelezen of niet, uw mail wordt gezien.
  • Relatief goedkoop
    E-mailmarketing is relatief goedkoop, omdat er geen drukkosten, verzendkosten en dergelijke aan verbonden zijn.
  • U bepaalt de dag en het tijdstip
    E-mails kunt u inplannen voor een bepaalde dag en een bepaald tijdstip. Zo kunt u heel bewust met uw boodschap omgaan, zodat de kans op conversie het hoogst is. Is uw doelgroep voornamelijk tussen 12.00 en 13.00 uur online of juist ’s avonds laat? Dan kunt u hier eenvoudig op inspelen.
  • Levensduur
    Het vereist een actieve handeling om een e-mail te verwijderen.
  • ROI (return-on-investment)
    De investering is relatief laag, waardoor de kosten snel worden terugverdiend.
  • Meetbaarheid
    E-mailmarketing is goed te meten: openingsratio, klikratio, complaints en uitschrijvingen.
  • Betrokkenheid
    In een e-mail wordt de klant direct aangesproken en als u het goed aanpakt, is de e-mail geheel voor diegene ingericht.
  • Promotionele acties
    Zolang het relevant is voor de ontvanger, werken promotionele acties via e-mail.
  • Personalisatie
    Met e-mailmarketing kunt u duizenden mensen tegelijk bereiken en tegelijkertijd persoonlijk zijn. Hiervoor is een goede segmentering van uw mailinglijst nodig.

Automatisering

Met automatisering kunt u meer resultaat behalen zonder dat u meer moet investeren. Als u dit goed uitvoert, bevordert u de klantbeleving, deliverability, marketing efficiëntie, relevantie en opbrengst. De specialisten van Sloterplas Management kunnen de automatisering van uw e-mails geheel doorvoeren en implementeren in uw marketingstrategie.

Een voorbeeld van automatisering is dat een klant die op uw website is geweest, zijn gevulde winkelmandje heeft verlaten. Een paar uur later krijgt deze klant een e-mail waarin staat dat zijn winkelmandje nog op hem wacht. Als hij hier niets mee doet, krijgt hij een week later een e-mail met interessante producten die gerelateerd zijn aan de inhoud van zijn gevulde winkelmandje. En zo kunnen we nog wel even doorgaan. De kans op conversie door deze klant wordt steeds groter, omdat uw bedrijf zorgt voor betrokkenheid en het de klant makkelijk maakt om een aankoop te doen.

Daarom e-mailmarketing

Kortom; e-mailmarketing werkt. Het is het meest effectieve en meest renderende marketingkanaal om bestaande relaties opnieuw te laten converteren. Nieuwe relaties krijgen direct het gevoel dat ze ‘erbij horen’, omdat er door automatisering snel een gepersonaliseerde e-mail hun kant op komt. Het is een prima manier voor het opbouwen van een langdurige relatie.

Maar, let op! Als u e-mailmarketing op de verkeerde manier inzet, kan het een averechts effect hebben. De e-mailmarketeers van Sloterplas Management hebben jarenlange ervaring met e-mailmarketing en helpen u graag een juiste strategie te bepalen. Uiteraard kunnen onze experts dit ook implementeren in uw bedrijf. Neem vrijblijvend contact met ons op, zodat e-mailmarketing ook voor uw onderneming kan gaan werken!

Sloterplas Management business

Bent u op zoek naar een e-mailmarketing specialist?

Sloterplas Management vindt uw perfect match.