Search Engine Optimization voor MKB

Als ondernemer wilt u zo goed mogelijk vindbaar zijn in Google. Op die manier kunt u potentiële klanten bereiken en blijft u de concurrentie in het MKB een stap voor. Search Engine Optimization (SEO) is hier een zeer goed middel voor. Dé manier om traffic naar uw website te genereren en om uiteindelijk voor conversies te zorgen.

Wat is SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimization, zoekmachineoptimalisatie dus. SEO is het ‘gratis’ gedeelte van Google wat zorgt voor verkeer naar uw website. Het is dus belangrijk om zo hoog mogelijk te ranken op voor u belangrijke zoektermen. SEO bestaat uit drie takken van sport: techniek, content en populariteit.

De techniek

Techniek is onmisbaar voor een goede SEO strategie. Een website die technisch slecht presteert, wordt door Google afgestraft met een lagere positie. Bij techniek kunt u onder andere denken aan het CMS systeem waarin de website is gebouwd, de server waar de website op draait, de snelheid van de website en de crawlbaarheid van de website. Bent u benieuwd naar de techniek van uw website? De online marketing experts van Sloterplas Management kijken graag met u mee.

Content

Om uw website SEO-vriendelijk te maken of te optimaliseren, dient u rekening te houden met de belangrijkste zoekwoorden. Zoekwoorden die uw product en/of dienst omschrijven, zoekwoorden waar u graag op wilt worden gevonden. Als u bijvoorbeeld een schildersbedrijf in Amsterdam heeft, is het logisch dat termen als ‘schilderen’, ‘schildersbedrijf’ en ‘Amsterdam’ in uw webteksten voor moeten komen. Maar wie weet wordt er ook vaak naar ‘muren verven’ of ‘kozijnen schilderen’ gezocht.

Om de juiste zoekwoorden te bepalen, voeren onze online marketing experts een zoekwoordenonderzoek voor u uit. Aan hand van het zoekwoordenonderzoek wordt de structuur van de website bepaald en de content, door ons of door u, geschreven.

Populariteit

Zo, nu is uw website ‘intern’ helemaal op orde en wordt het de hoogste tijd om ‘extern’ de populariteit van uw website te vergroten. Denk bij populariteit bijvoorbeeld aan de hoeveelheid links die naar uw website verwijzen en naar welke pagina’s en de populariteit op social media.

Daarnaast is ook bloggen een sterke speler als we het over populariteit hebben. Een blogartikel is een langer artikel waarin aandacht wordt besteed aan voor uw onderneming gerelateerde onderwerpen. Dé manier om online uw authenticiteit te claimen. Zowel bloggen op uw eigen website als het plaatsen van blogartikelen op relevante, externe websites is van belang.

Onze online marketing experts kijken graag met u mee om de populariteit van uw website te vergroten.

SEO in samenwerking met SEA?

De natuurlijke zoekresultaten (organisch) worden behaald door SEO. Search Engine Automation (SEA) zorgt ervoor dat uw bedrijf tegen betaling goed wordt gevonden in de zoekresultaten. Soms redt een onderneming het niet om organisch hoog te scoren, doordat er bijvoorbeeld veel concurrentie is, dan is SEA een goed plan.

Door SEO en SEA te koppelen, kunt u nog meer uit uw online activiteiten halen. Zodra u de SEO van uw website op orde hebt, is het logisch om SEA in te gaan zetten, zoals:

  • Google Ads (voorheen AdWords)
  • Facebook advertising
  • Marktplaats Admarkt
  • LinkedIn advertising

Online marketing experts

Wilt u ook uw SEO optimaliseren? Dit kan door middel van diverse technieken, waarbij Sloterplas Management u graag bijstaat. Onze online marketing experts helpen u om uw SEO op orde te krijgen, zodat u weer vindbaar bent in Google en uw online middelen, zoals uw website, weer voor u werken! Benieuwd wat we voor u kunnen betekenen? Neem contact met ons op.

Sloterplas Management business

Op zoek naar een SEO-specialist?

Onze adviseurs hebben ruime praktijkervaring.