Leestijd: 4 min

Een SEO-audit is een analyse ofwel controle van alle belangrijke SEO-aspecten van uw website. Door een SEO Audit te laten uitvoeren door een bedrijf dat zich hierin heeft gespecialiseerd, zoals Sloterplas Management, kan in kaart gebracht worden wat wel en wat niet goed gaat op uw website. Uit dit onderzoek volgen duidelijke verbeterpunten en prioriteiten die u zou moeten aanpakken om uw website te verbeteren. Enkele jaren geleden kon u zelf makkelijk een website verbeteren voor SEO. U hoefde er toen alleen maar voor te zorgen dat een zoekwoord vaak genoeg werd herhaald zodat de site makkelijker werd gevonden. Dat is nu niet meer mogelijk. Wilt u nu een website SEO optimaliseren, dan moet u niet alleen rekening houden met de belangrijkste zoekwoorden, maar ook met andere factoren die een rol spelen in de optimalisatie van een website.

Een SEO Audit: de APK voor uw website

Een SEO Audit is de APK voor uw website. Bij een SEO Audit worden controles uitgevoerd op en van veel kleine (technische) onderdelen. Tijdens een SEO Audit wordt gekeken hoe het staat met de belangrijkste onderdelen van uw website waarbij wordt gekeken naar:

  • De techniek; waarbij onder andere wordt gekeken naar de laadsnelheid en de toegankelijkheid van uw website
  • On-Page SEO; hierbij wordt gekeken of de meta-tags goed zijn ingevuld, of de teksten goed leesbaar zijn, of titels en afbeeldingen goed staan en/of linken goed werken
  • De Content; er wordt een analyse gemaakt van de content op uw website. Krijgt uw doelgroep de informatie die voor hen relevant is en gebruikt uw website structured data?
  • Het Linkprofiel; hoe is het linkprofiel van uw website ingesteld?

Wat is nodig om een SEO Audit uit te voeren?

Wanneer u een SEO Audit goed wilt uitvoeren, dan heeft u enkele dingen nodig. U heeft goede SEO-tools en programma’s nodig. Maar op de eerste plaats moet u inzicht hebben in uw doelgroep en de markt waarin u opereert. Daarom is het belangrijk dat u weet:

  • wie de doelgroep is die gebruikmaakt van uw website;
  • wat u wilt dat bezoekers doen op uw website;
  • wat de belangrijkste zoektermen zijn waarmee uw website gevonden kan worden;
  • wat de belangrijkste online-concurrenten van u zijn;
  • welke SEO-tools en programma’s u nodig heeft.

Helaas is een SEO Audit zonder SEO-tools en programma’s tegenwoordig niet meer mogelijk. Door gebruik te maken van SEO-tools krijgt u snel de juiste informatie over de verschillende SEO-onderdelen.

Waarom een SEO Audit laten uitvoeren belangrijk is

Wanneer u een SEO Audit laat uitvoeren van uw website krijgt u een goed inzicht in de status van uw website. U weet dan precies welke onderdelen goed geoptimaliseerd zijn en welke onderdelen nog niet helemaal werken zoals ze eigenlijk zouden moeten werken. Met een SEO Audit worden SEO-prioriteiten inzichtelijk gemaakt. Zo weet u precies wat u het beste als eerste kunt aanpakken, wat daarna en wat u wat langer kunt uitstellen. Met een SEO Audit wordt een goed opgebouwd plan opgesteld voor de aanpak van de optimalisatie van uw website. Een goed plan werkt effectiever dan zomaar een onderdeel optimaliseren.

Wat is het voordeel van het laten uitvoeren van een SEO Audit

U kunt een SEO Audit natuurlijk zelf uitvoeren. U heeft dan wel bepaalde inzichten, SEO-tools en programma’s nodig. Als u een SEO Audit laat uitvoeren door een gespecialiseerd bedrijf dan weet u zeker dat u voor de komende tijd een goed werkende, dus geoptimaliseerde website hebt. Een gespecialiseerd bedrijf zoals Sloterplas Management heeft speciale SEO Audits ontwikkeld voor websites die problemen ondervinden met bijvoorbeeld:

  • De rankings van hun belangrijkste zoekwoorden
  • Een website die te traag is
  • Dubbele content

Laat u een SEO Audit uitvoeren, dan wordt er onderzoek gedaan naar alle mogelijke factoren die voor de prestatie van uw website belangrijk kunnen zijn. Denk hierbij aan titeltags, website snelheid, sitemaps en menustructuren. Door dit onderzoek is precies te bepalen waar en hoe marketingstrategieën verbetert kunnen worden.

Steeds meer concurrentie online

Elke ondernemer met een website weet dat de concurrentie online alsmaar groter wordt. Daardoor kan Google uit steeds meer websites kiezen wie er bovenaan moet komen te staan. Websites worden steeds professioneler opgezet dus wanneer u uw website niet bijhoudt dan zijn concurrenten u gewoon te slim af. Sloterplas Management weet als geen ander hoe druk ondernemers het hebben en dat het voor u als ondernemer niet te doen is om daarbij ook nog eens een website in de gaten te moeten houden. Wilt u weten wat er goed of minder goed gaat op uw website? Wilt u weten waar uw kansen liggen om uw bedrijf uit te breiden? Laat dan een SEO Audit uitvoeren van uw website door de experts van Sloterplas Management. U krijgt van een SEO Audit een doelgericht advies en een overzicht welke problemen zich voordoen en wat daarbij de oplossing is!

Dit artikel delen

marketing adviseurs team van sloterplas management

Geschreven door: Marketingadviseurs

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat of antwoorden op al uw marketing vragen.

+31 (0)20 261 54 74

Neem contact op