E-mailmarketing kan de omzet een boost geven, maar dan dient u de e-mail wel naar de juiste doelgroep te sturen. Gaat u zelf maar na: u zoekt online naar vakanties in Bali en vervolgens krijgt u een e-mail met een leuke aanbieding. Dat zijn interessante e-mails. Als u een e-mail krijgt met een mailing over een vakantie op een Nederlandse camping, wordt het al iets vervelender. En als u een e-mail krijgt over een product waar u echt helemaal niets aan heeft, zult u deze e-mail als spam ervaren. Het is dus van belang dat u de juiste e-mails naar de juiste doelgroep(en) stuurt.
De voordelen van e-mailmarketing
We hebben de belangrijkste voordelen van e-mailmarketing voor u in kaart gebracht:
- E-mail penetratie: Er zijn zo’n 3,3 miljard e-mailaccounts wereldwijd, waarvan meer dan 90% iedere dag zijn e-mail minimaal een keer bekijkt.
- Groot bereik: Uw doelgroep ontvangt sowieso uw boodschap, vervolgens is het aan hen om deze ook daadwerkelijk te lezen. Maar gelezen of niet, uw mail wordt gezien.
- Relatief goedkoop: E-mailmarketing is relatief goedkoop, omdat er geen drukkosten, verzendkosten en dergelijke aan verbonden zijn.
- U bepaalt de dag en het tijdstip: E-mails kunt u inplannen voor een bepaalde dag en een bepaald tijdstip. Zo kunt u heel bewust met uw boodschap omgaan, zodat de kans op conversie het hoogst is. Is uw doelgroep voornamelijk tussen 12.00 en 13.00 uur online of juist ’s avonds laat? Dan kunt u hier eenvoudig op inspelen.
- Levensduur: Het vereist een actieve handeling om een e-mail te verwijderen.
- ROI (return-on-investment): De investering is relatief laag, waardoor de kosten snel worden terugverdiend.
- Meetbaarheid: E-mailmarketing is goed te meten: openingsratio, klikratio, complaints en uitschrijvingen.
- Betrokkenheid: In een e-mail wordt de klant direct aangesproken en als u het goed aanpakt, is de e-mail geheel voor diegene ingericht.
- Promotionele acties: Zolang het relevant is voor de ontvanger, werken promotionele acties via e-mail.
- Personalisatie: Met e-mailmarketing kunt u duizenden mensen tegelijk bereiken en tegelijkertijd persoonlijk zijn. Hiervoor is een goede segmentering van uw mailinglijst nodig.
Automatisering
Met automatisering kunt u meer resultaat behalen zonder dat u meer moet investeren. Als u dit goed uitvoert, bevordert u de klantbeleving, deliverability, marketing efficiëntie, relevantie en opbrengst. De specialisten van Sloterplas Management kunnen de automatisering van uw e-mails geheel doorvoeren en implementeren in uw marketingstrategie.
Een voorbeeld van automatisering is dat een klant die op uw website is geweest, zijn gevulde winkelmandje heeft verlaten. Een paar uur later krijgt deze klant een e-mail waarin staat dat zijn winkelmandje nog op hem wacht. Als hij hier niets mee doet, krijgt hij een week later een e-mail met interessante producten die gerelateerd zijn aan de inhoud van zijn gevulde winkelmandje. En zo kunnen we nog wel even doorgaan. De kans op conversie door deze klant wordt steeds groter, omdat uw bedrijf zorgt voor betrokkenheid en het de klant makkelijk maakt om een aankoop te doen.
Daarom e-mailmarketing
Kortom; e-mailmarketing werkt. Het is het meest effectieve en meest renderende marketingkanaal om bestaande relaties opnieuw te laten converteren. Nieuwe relaties krijgen direct het gevoel dat ze ‘erbij horen’, omdat er door automatisering snel een gepersonaliseerde e-mail hun kant op komt. Het is een prima manier voor het opbouwen van een langdurige relatie.
Maar, let op! Als u e-mailmarketing op de verkeerde manier inzet, kan het een averechts effect hebben. De e-mailmarketeers van Sloterplas Management hebben jarenlange ervaring met e-mailmarketing en helpen u graag een juiste strategie te bepalen. Daarnaast is SLPM ook MailChimp & HubSpot Partner. Uiteraard kunnen onze experts dit ook implementeren in uw bedrijf. Neem vrijblijvend contact met ons op, zodat e-mailmarketing ook voor uw onderneming kan gaan werken!
Werkwijze | Zo gaan we aan de slag
Praat met experts voor advies op maat
Welke diensten biedt Sloterplas Marketing aan?
Als ondernemer bent u dag in, dag uit bezig om uw bedrijf te laten groeien. Dat betekent dat u niet alleen verstand dient te hebben van ondernemen, maar ook van communicatie, marketing en personeelszaken. Als Sloterplas Marketing bieden wij de volgende diensten aan:
Experts in Strategie en Advies voor ondernemers
Sloterplas Management is een hoogwaardig en resultaatgericht adviesbureau, we bieden professionele ondersteuning op maat. Of u nu behoefte heeft aan tijdelijke of langdurige versterking, onze experts staan voor u klaar. We helpen u bij het opstellen van een effectieve marketing, zorgen voor verhuur, adviseren u binnen bouwmanagement en staan klaar voor uw beveiliging.
Samenwerken voor groei en stabiliteit
Klantbeoordelingen
Laatste nieuws
Onze klanten










Wat opdrachtgevers zeggen over SLPM
Ik ben erg blij dat je ons geholpen hebt om marketing strategie meer vorm te geven en zo zichtbaarheid van GRIP in de markt met jouw ervaring hebt opgekrikt. Daarvoor leek het alsof GRIP er niet was, terwijl we vooral niet actief waren. Het bijhouden van een content kalender en de ervaring van hoe er op marketing gebied naar een website gekeken werd is daarvoor ons erg handig geweest!
Stephan Simons - GRIP FacilityDe samenwerking met Sloterplas Management gaat altijd perfect. Jessica begrijpt marketing en techniek als geen ander en is in staat om samen met ons het beste naar boven te halen voor onze klanten.
Frank Huitenga - Ambasco Marketing & DesignDe diensten die Jessica aanbiedt ervaar ik als prettig, transparant en zeer professioneel. Ze heeft veel ervaring op het gebied van SEO en weet met de juiste adviezen de klant te bereiken. Naast haar professie is het een prettig mens in omgang en staat ze duidelijk voor wat ze doet.
Wouter Sprengers - BodyWorkOut