E-mailmarketing

Als MKB’er bent u continu bezig om nieuwe klanten binnen te halen en bestaande klanten opnieuw te laten converteren. Dit kunt u op diverse manieren doen, waarbij e-mailmarketing echt een succesvolle tool is. Mits u dit natuurlijk op de juiste manier inzet. Meer dan 90% van de e-mailgebruikers bekijkt dagelijks zijn mailbox. En daar zitten ook uw (potentiële) klanten tussen. Laat de e-mailmarketeers van Sloterplas Management u helpen, zodat e-mailmarketing ook voor uw bedrijf gaat werken!

E-mailmarketing2023-03-30T09:49:21+00:00

E-mailmarketing kan de omzet een boost geven, maar dan dient u de e-mail wel naar de juiste doelgroep te sturen. Gaat u zelf maar na: u zoekt online naar vakanties in Bali en vervolgens krijgt u een e-mail met een leuke aanbieding. Dat zijn interessante e-mails. Als u een e-mail krijgt met een mailing over een vakantie op een Nederlandse camping, wordt het al iets vervelender. En als u een e-mail krijgt over een product waar u echt helemaal niets aan heeft, zult u deze e-mail als spam ervaren. Het is dus van belang dat u de juiste e-mails naar de juiste doelgroep(en) stuurt.

De voordelen van e-mailmarketing

We hebben de belangrijkste voordelen van e-mailmarketing voor u in kaart gebracht:

  • E-mail penetratie: Er zijn zo’n 3,3 miljard e-mailaccounts wereldwijd, waarvan meer dan 90% iedere dag zijn e-mail minimaal een keer bekijkt.
  • Groot bereik: Uw doelgroep ontvangt sowieso uw boodschap, vervolgens is het aan hen om deze ook daadwerkelijk te lezen. Maar gelezen of niet, uw mail wordt gezien.
  • Relatief goedkoop: E-mailmarketing is relatief goedkoop, omdat er geen drukkosten, verzendkosten en dergelijke aan verbonden zijn.
  • U bepaalt de dag en het tijdstip: E-mails kunt u inplannen voor een bepaalde dag en een bepaald tijdstip. Zo kunt u heel bewust met uw boodschap omgaan, zodat de kans op conversie het hoogst is. Is uw doelgroep voornamelijk tussen 12.00 en 13.00 uur online of juist ’s avonds laat? Dan kunt u hier eenvoudig op inspelen.
  • Levensduur: Het vereist een actieve handeling om een e-mail te verwijderen.
  • ROI (return-on-investment): De investering is relatief laag, waardoor de kosten snel worden terugverdiend.
  • Meetbaarheid: E-mailmarketing is goed te meten: openingsratio, klikratio, complaints en uitschrijvingen.
  • Betrokkenheid: In een e-mail wordt de klant direct aangesproken en als u het goed aanpakt, is de e-mail geheel voor diegene ingericht.
  • Promotionele acties: Zolang het relevant is voor de ontvanger, werken promotionele acties via e-mail.
  • Personalisatie: Met e-mailmarketing kunt u duizenden mensen tegelijk bereiken en tegelijkertijd persoonlijk zijn. Hiervoor is een goede segmentering van uw mailinglijst nodig.

Automatisering

Met automatisering kunt u meer resultaat behalen zonder dat u meer moet investeren. Als u dit goed uitvoert, bevordert u de klantbeleving, deliverability, marketing efficiëntie, relevantie en opbrengst. De specialisten van Sloterplas Management kunnen de automatisering van uw e-mails geheel doorvoeren en implementeren in uw marketingstrategie.

Een voorbeeld van automatisering is dat een klant die op uw website is geweest, zijn gevulde winkelmandje heeft verlaten. Een paar uur later krijgt deze klant een e-mail waarin staat dat zijn winkelmandje nog op hem wacht. Als hij hier niets mee doet, krijgt hij een week later een e-mail met interessante producten die gerelateerd zijn aan de inhoud van zijn gevulde winkelmandje. En zo kunnen we nog wel even doorgaan. De kans op conversie door deze klant wordt steeds groter, omdat uw bedrijf zorgt voor betrokkenheid en het de klant makkelijk maakt om een aankoop te doen.

Daarom e-mailmarketing

Kortom; e-mailmarketing werkt. Het is het meest effectieve en meest renderende marketingkanaal om bestaande relaties opnieuw te laten converteren. Nieuwe relaties krijgen direct het gevoel dat ze ‘erbij horen’, omdat er door automatisering snel een gepersonaliseerde e-mail hun kant op komt. Het is een prima manier voor het opbouwen van een langdurige relatie.

Maar, let op! Als u e-mailmarketing op de verkeerde manier inzet, kan het een averechts effect hebben. De e-mailmarketeers van Sloterplas Management hebben jarenlange ervaring met e-mailmarketing en helpen u graag een juiste strategie te bepalen. Daarnaast is SLPM ook MailChimp & HubSpot Partner. Uiteraard kunnen onze experts dit ook implementeren in uw bedrijf. Neem vrijblijvend contact met ons op, zodat e-mailmarketing ook voor uw onderneming kan gaan werken!

Werkwijze | Zo gaan we aan de slag

We maken kennis met de kernwaardes, visie en missie van het bedrijf, project of concept. Ook bespreken we de verwachtingen en afspraken voor een duurzame samenwerking.
We maken een analyse van uw doelgroepen, gebruikersgedrag en doelstellingen. Zo identificeren we sterke en zwakke punten waar we mee kunnen werken voor mogelijke optimalisaties.
We implementeren de geoptimaliseerde campagnes met aantrekkelijke content, slimme segmentatie en gepersonaliseerde berichten voor hoge betrokkenheid, clicks en conversies.

Neem contact met ons op

Heeft u specifieke vragen of wilt u gewoon even kennismaken? Neem gerust contact met ons op. Dat kan heel eenvoudig: bel, app, mail, of plan simpelweg een afspraak met ons in. Wij staan klaar om u te helpen en kijken ernaar uit om samen te werken!

Welke diensten biedt Sloterplas Marketing aan?

Als ondernemer bent u dag in, dag uit bezig om uw bedrijf te laten groeien. Dat betekent dat u niet alleen verstand dient te hebben van ondernemen, maar ook van communicatie, marketing en personeelszaken. Als Sloterplas Marketing bieden wij de volgende diensten aan:

Conversie Optimalisatie (CRO)

Maximaliseer conversies met een resultaatgerichte strategie en een hands-on aanpak.

Creatie – Content

Groei betrokkenheid en laat je merk opvallen met boeiende content creatie.

E-mailmarketing (EMM)

Leads worden betrokken en terugkerende klanten met effectieve, persoonlijke e-mails.

Interim Marketing

Bereik marketingdoelen voor diverse projecten met onze interim experts.

Social Media Marketing (SMM)

Vergroot uw bereik en raak betrokken met uw doelgroep online.

Strategie

Bereik de gewenste KPI’s en doelen stapsgewijs met ervaren experts.

Trainingen

Leer en groei verder met praktische en vakkundige tips en trainingen.

Web Analytics

Groei uw onderneming met waardevolle inzichten uit uw website data.

Zoekmachine Adverteren (SEA)

Bereik uw doelgroep en retarget bezoekers met de beste resultaten.

Zoekmachine Optimalisatie (SEO)

Verbeter uw website en zichtbaarheid met gebruiksvriendelijke content en technische optimalisaties.

Duurzame en progressieve groei voor ambitieuze ondernemers

SLPM is een hoogwaardig en resultaatgericht adviesbureau dat op maat gemaakte professionele ondersteuning biedt. Of het nu gaat om tijdelijke of langdurige versterking, ons team staat voor u klaar. Wij assisteren u bij het ontwikkelen van een effectieve marketingstrategie, faciliteren verhuurdiensten, adviseren op het gebied van bouwmanagement en verzorgen uw beveiligingsbehoeften.

Gezamenlijk streven wij naar groei, aangezien dit ons enthousiasme aanwakkert.

  • Maatwerk oplossingen

  • Kwaliteitsgarantie met resultaten

  • Diverse expertises

1. Vakmanschap2023-12-05T15:49:32+00:00

Vakmanschap waar u op kunt bouwen
Bij SLPM bent u verzekerd van de deskundigheid en het vakmanschap. Wij hebben op zowel strategisch als commercieel vlak de juiste elementen in huis om uw bedrijf naar een hoger niveau te tillen. Onze professionals zijn in het bezit van alle benodigde opleidingen en certificeringen. Uiteraard houden ze hun kennis op peil door regelmatig bijscholing te volgen. Hiermee blijven ze tevens op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van marketing, beveiliging en de bouw, zodat u nooit een verouderd of achterhaald advies te horen krijgt.

Deze stevige theoretische achtergrond wordt gecombineerd met jarenlange praktijkervaring in alle relevante werkgebieden. Dit maakt hen beide tot ware vakspecialisten. U heeft het als MKB’er al druk genoeg met de dagelijkse gang van zaken. Het is daarom verstandig om een doorgewinterde professional in te schakelen die u helpt met alle cruciale vraagstukken.

2. Loyaliteit2023-12-05T15:31:41+00:00

Loyaliteit zonder roze bril
Loyaliteit dragen we bij SLPM hoog in het vaandel. U staat als ondernemer met beide benen op de grond en verliest nooit de werkelijkheid uit het oog. Realistische verwachtingen en voorspellingen zijn voor uw bedrijf immers van levensbelang. U heeft daarbij geen behoefte aan mensen die u een mooier beeld voorspiegelen of die u adviseren op basis van onrealistische of al te rooskleurige verwachtingspatronen.

Bij SLPM zijn we recht door zee. We denken altijd met u mee en proberen voor alles een oplossing te vinden, maar de roze bril laten we achterwege. Positiviteit is belangrijk en onmisbaar, maar objectiviteit ook. We kijken samen met u naar de werkelijke mogelijkheden die er voor uw bedrijf binnen de huidige markt zijn. Alleen op die manier kunt u verzekerd zijn van groei en continuïteit. Eerlijkheid duurt tenslotte altijd het langst!

3. Afspraak is afspraak2023-12-05T15:51:06+00:00

Afspraak is afspraak
Afspraak is afspraak; een mooie belofte. Toch komt het tegenwoordig regelmatig voor dat deze niet of slechts ten dele wordt waargemaakt. Misschien heeft u uw verwachtingen omtrent het nakomen van afspraken zelfs al een beetje bijgesteld, omdat u niet meer gewend bent dat mensen zich er daadwerkelijk aan houden. Bij SLPM houden we ons echter altijd aan ons woord. Afspraak is bij ons nog écht afspraak.

Als ondernemer moet u volledig kunnen bouwen op uw leveranciers, wederzijds vertrouwen is daarbij absoluut noodzakelijk. Zonder rigide of star te worden, zorgen we ervoor dat alle afspraken worden nagekomen. We maken deze samen met u, in onderlinge samenspraak en goedkeuring. Eenzijdig gemaakte afspraken zijn immers niet meer dan opgelegde regels of voorschriften, en daar geloven wij niet in. Er kan in onze ogen alleen sprake zijn van een goede verstandhouding als we met elkaar tot heldere, duidelijke en concrete afspraken komen die te allen tijde worden nageleefd.

4. Betrouwbaar2023-12-05T15:51:48+00:00

Betrouwbaar
U vraagt zich misschien af hoe u nu kunt weten dat u te maken heeft met een werkelijk betrouwbaar management- en adviesbureau. Wij laten onze kennis, ervaring, eerder behaalde resultaten en de relaties met andere klanten graag voor zich spreken. Bij SLPM komt u niet van een koude kermis thuis. We beseffen hoe belangrijk het voor u als ondernemer is dat er een stevige zakelijke vertrouwensrelatie ontstaat waarop u altijd kunt terugvallen.

Als u zich niet op uw gemak voelt zal dit uiteindelijk consequenties hebben voor de manier waarop u uw bedrijf leidt. Dit mag natuurlijk nooit de bedoeling zijn. Wij zien erop toe dat u zich hier geen zorgen over hoeft te maken. U kunt volledig rekenen op onze integriteit. We bieden altijd een betrouwbaar, luisterend oor en hechten waarde aan hetgeen u belangrijk vindt, zonder daarbij een oordeel te vellen.

5. Continuïteit2023-12-05T15:52:24+00:00

Continuïteit
Last but not least… de vijfde reden om voor SLPM te kiezen: continuïteit. De belangrijkste vraag voor u als MKB’er is hoe u uw bedrijf gaande houdt. Hoe u genoeg inkomen genereert voor zowel uzelf als uw medewerkers en hoe u ervoor zorgt dat u blijft groeien. Met andere woorden: hoe waarborgt u de continuïteit van uw bedrijf?

Bij SLPM kijken we goed naar de structuur van uw organisatie. Naar uw visie, missie, doelstellingen en doelgroep. Op basis daarvan ontwikkelen we samen met u een solide strategisch marketingplan voor de korte of lange termijn, net wat u wilt. We houden hierbij uiteraard rekening met fluctuerende marktomstandigheden, zodat u nooit voor verrassingen komt te staan. Voor strategisch advies op maat waarbij de continuïteit van uw bedrijf als uitgangspunt wordt genomen, bent u bij SLPM aan het juiste adres.

Beoordelingen

Emirhan Duğral
Emirhan Duğral
12/09/2022
Uitstekend advies en een goede samenwerking. Aanrader
Zehra Celik
Zehra Celik
12/09/2022
Gokalp Kalfa
Gokalp Kalfa
12/09/2022
Colin Prins
Colin Prins
12/09/2022
Anne Luttikhuizen
Anne Luttikhuizen
09/09/2022
Marloes ter Horst
Marloes ter Horst
14/07/2022
Toen ik op zoek was naar een partij om mijn website te maken, kwam ik bij Sloterplas Management terecht. Goede service, snel en persoonlijk contact en ze wisten meteen de vertaalslag te maken naar wat ik zocht. Een perfecte samenwerking!
Dieneke Kooijman
Dieneke Kooijman
02/11/2021
Jessica | Young Law
Jessica | Young Law
09/08/2021
Jetse Sprey Medium
Jetse Sprey Medium
09/04/2021
Jessica Henneman
Jessica Henneman
09/04/2021

SLPM werkt samen met:

Klanten aan het woord

De samenwerking met SLPM gaat altijd perfect. Jessica begrijpt marketing en techniek als geen ander en is in staat om samen met ons het beste naar boven te halen voor onze klanten.

Frank Huitenga - Ambasco Marketing & Design

We hebben enkele jaren tot onze grote tevredenheid samengewerkt met SLPM. Jessica heeft onze online communicatie en de bijbehorende content gerelateerde processen adequaat gestroomlijnd. Met haar hulp is onze zichtbaarheid in de markt stevig versterkt. De praktische en heldere aanpak was een verademing.

Jetse Sprey - VWS Advocaten

Ik ben erg blij dat je ons geholpen hebt om marketing strategie meer vorm te geven en zo zichtbaarheid van GRIP in de markt met jouw ervaring hebt opgekrikt. Daarvoor leek het alsof GRIP er niet was, terwijl we vooral niet actief waren. Het bijhouden van een content kalender en de ervaring van hoe er op marketing gebied naar een website gekeken werd is daarvoor ons erg handig geweest!

Stephan Simons - GRIP Facility