Skip to main content
MarketingNieuws

Update Google Ads: conversie-acties op campagneniveau instellen

Door 2 augustus 2019november 10th, 2020Geen reacties
Update Google Ads: conversie-acties op campagneniveau instellen
Leestijd: 2 minuten

Continu vinden er bij Google Ads updates plaats. In mei 2019 zijn er tijdens Google Marketing Live weer een aantal nieuwe features aangekondigd. Eentje daarvan maakt het mogelijk om op campagneniveau conversie-acties in te stellen. Zo kunt u een campagne optimaliseren voor één of meerdere conversie-acties. Voorheen was dit enkel op accountniveau mogelijk. Een enorme vooruitgang in de meetbaarheid van campagnes, ook wordt het hierdoor eenvoudiger om campagnes verder te automatiseren en is er minder controle benodigd.

Hoe kan ik conversie-acties op campagneniveau toepassen?

Er is veel meer mogelijk dan meten op directe omzet. Door bijvoorbeeld te meten op inschrijvingen voor uw nieuwsbrief of bezoekers die een bepaalde tijd op uw website hebben gezeten. Ook als er nog geen omzet gedraaid is, kunt u dit op waarde schatten.

Bijvoorbeeld als er een artikel op uw blog gelezen is, kunt u concluderen dat er een kans is dat iemand klant wordt. Per organisatie en campagne zullen deze conversie-acties verschillen.

Deze conversie-acties stelt u vervolgens zelf op campagneniveau in. Uiteraard zijn er meer voorbeelden te bedenken. Denk aan een telefoontje dat gepleegd wordt of een brochure die is opgevraagd. Het koppelen van conversie-acties schept allerlei mogelijkheden in Google Ads en verhogen de winstgevendheid van campagnes.

Hoe kunt u op campagneniveau conversie-acties instellen?

Weet u op welke conversie-acties er gemeten wordt? Dan kan dit bij een specifieke Google Ads campagne worden ingesteld. Dit doet u op de volgende manier:

  • Ga naar de Google Ads campagne waar u een conversie-actie instelt
  • Klikt op de instellingen van deze campagne
  • Ga naar conversie bij geavanceerde instellingen
  • Ga naar de optie conversie-actie bij deze campagne
  • Selecteer de gewenste conversie-actie

Wat levert het op?

Door verschillende conversie-acties in te stellen en steeds dezelfde sets, lukt het door Smart-Bidding, om sneller prestaties van een campagne te verbeteren. Dit verbetert de meetbaarheid en laat vrij snel zien of een campagne het gewenste resultaat oplevert. Zo kunt u met lagere budgetten zien of een campagne succesvol is.

Sloterplas Management en Google Ads

Wij zijn gespecialiseerd in Google Ads en weten precies wat er bij het runnen van een succesvolle campagne komt kijken. Ook kunnen wij meedenken over conversie-acties die bij uw business model passen en helpen bij het creëren van de juiste configuratie. Wilt u meer weten over Google Ads of andere kanalen waarmee u verkeer genereert? Neem contact op met Sloterplas Management. Onze experts helpen uw doelstellingen te behalen.

Reactie plaatsen