Leestijd: 3 min
Bij Sloterplas Management pakken wij het op een andere manier aan…
Wilt u weten welke kansen wij zien en hoe u online sterker uit de crisis komt? Lees dan snel verder!
De signalen zijn sterker dan ooit!
Omdat wij niet meer te dicht bij elkaar mogen komen, staan veel bedrijven volledig stil. Aan de andere kant lukt het webwinkels niet om de drukte bij te benen. Zij faciliteren ons om afstand te houden! Hoe mooi is dat. Online geeft dit veel druk. Druk die u als ondernemer helpt te verminderen door zelf ook online te gaan.
Thuiswinkel Waarborg zendt zelfs spotjes uit waarin zij excuses maken. Dankzij de forse aantallen lukt het webwinkels namelijk niet om op tijd te leveren. Er zijn zelfs webwinkels zoals die van The Sting welke tijdelijk gesloten zijn. Na 180.000 bestellingen werd het hen te veel. 1 mei zijn zij pas weer open.
Wilt u bestellen bij de Albert Heijn? Dan moet u er op tijd bij zijn om een plekje te verzilveren. Zij zitten continu vol. Stipt om 21:00 zitten wij klaar om een vrijgekomen bestelmoment te claimen. Het moment waarop er nieuwe timeslots zijn.
Dit soort gedrag laat duidelijk zien dat er schaarste is. Men wil bestellen, het lukt alleen niet. Er is te weinig aanbod.
Stelt u zich eens voor hoeveel bestellingen er bij de Bijenkorf, Bol.com, Wehkamp en andere grote partijen zijn? De enorme vraag is niet bij te benen. Bedrijven die voornamelijk online actief zijn, geven aan het drukker dan tijdens Kerst of Black Friday te hebben.
Online sterker staan
Tegen de bestelsystemen en enorme campagnes van grote partijen bokst u niet op. Of toch wel?
Speel in op:
- Authenticiteit en persoonlijkheid. Dit hebben grote bedrijven niet en dat heeft u wel. Laat zien wie u bent. En laat zien waar u in gelooft. Verwerk dit in de campagnes en op uw website. Dit heeft een veel hogere gunfactor dan de koelbloedige websites van grote bedrijven.
- Afspraak is afspraak. Grote bedrijven lukt het niet om op tijd leveren. Bied iets aan waar u er genoeg van hebt. En bezorg desnoods zelf of met eigen mensen in de buurt.
- Bel na een eerste bestelling even kort op. Men heeft behoefte aan persoonlijk contact tijdens deze coronacrisis. Een belletje van 30 seconden is voldoende om een blijvende indruk achter te laten.
- Speel in op een productcategorie die het goed doet tijdens deze crisis. Hier vindt u welke categorieën het beter of minder goed doen in maart 2019 ten opzichte van maart 2020.
Flexibel zijn tijdens de coronacrisis
Wanneer verschuift u het gemakkelijkst van offline naar online? Als u klein en compact bent!
Binnen enkele dagen zet u een website in de markt om online bestellingen mee op te halen. Dit doet u heel simpel met een bestelformulier of door uit te bouwen naar een webshop. Werkt het niet of slechts gedeeltelijk? Dan heeft u het in ieder geval geprobeerd! Slaat het aan? Dan bouwt u iets op dat ook na de coronacrisis als een huis staat. Iets om verder uit te bouwen. Zie het als een nieuwe filiaal dat u opent.
Dankzij deze coronacrisis verschuiven we volledig naar online. Dit zal ook na de crisis van invloed zijn. Het gedrag dat wij onszelf in de komende maanden aanleren verandert niet zomaar terug. Het is een stukje psychologie dat in ons groeit.
Sloterplas Management realiseert binnen enkele dagen een passende oplossing die naadloos op uw onderneming aansluit. Met betaald adverteren of kosteloze campagnes helpen wij dit aanbod onder aandacht te brengen. Nu er geen andere opties zijn en straks ook na de coronacrisis. Een extra inkomstenbron, meer diversiteit in uw verdienmodel en minder risico’s.
Stay home , stay safe, stay healthy
Verschuif van offline naar online tijdens de coronacrisis
De professionals van Sloterplas Management staan voor u klaar. Met gedegen adviezen, een nieuwe strategie voor tijdens de coronacrisis en ook straks als het weer beter gaat.
Wij werken als vanzelfsprekend volledig remote. Bel mij via +31 (0)20 261 54 74 of e-mail naar info@sloterplas-management.nl. Dan plannen we direct een call of online video call in.
Wat u prettigst vindt!