Wat is conversie optimalisatie?
Conversie optimalisatie is het verbeteren van uw website. Met als doel het verhogen van de conversie, dus bijvoorbeeld het kopen van producten, het aanvragen van offertes, etc. Door het toepassen van conversie optimalisatie richt u zich op het wegnemen van obstakels in uw website/webshop waardoor uw bezoekers beter, sneller en gemakkelijker overgaan tot een aankoop of contact.
Bij conversie optimalisatie staan vertrouwen, gebruiksvriendelijkheid, het wegnemen van drempels en overtuiging centraal.
Hoe gebruiken bezoekers uw website?
Conversie optimalisatie begint met een gedegen onderzoek. Hoewel iedere ondernemer graag snel resultaten boekt, is het bij conversie optimalisatie ook een kwestie van geduld. In dit onderzoek zullen diverse knelpunten naar voren komen. Het is belangrijk om inzichtelijk te krijgen hoe bezoekers uw website gebruiken. Hierbij kunt u onder andere denken aan:
- Welke pagina’s bezoeken ze?
- Waar in het aankoopproces haken ze af?
- Hoe komen bezoekers op uw website/webshop terecht?
- Werkt u website naar behoren?
- Etc.
Google Analytics en Hotjar zijn voor het onderzoek een waardevolle tool. Google Analytics laat namelijk in een oogopslag zien welke pagina’s goed en welke minder goed presteren. Ook de tool Hotjar geeft mooie inzichten per webpagina door middel van heatmaps, sessieopnames en conversie funnels. Aan de hand van de cijfers uit bovenstaande onderzoeken kan uw website worden aangepast, worden geoptimaliseerd.
Tijd om te testen
Tijd om te testen. De mooiste inzichten vanuit conversie optimalisatie verkrijgen we door middel van testen. Van een simpele A/B test of een Multivariate test tot het testen van een complete gebruikerservaring. Aan hand van deze testgegevens kan uw website nog verder worden geoptimaliseerd.
Conversiespecialisten
Conversie optimalisatie is, zoals u hierboven kunt lezen, een tijdrovende klus. Daartegenover staat dat bij een goede optimalisatie u meer uit uw website kunt halen. De meeste MKB’ers hebben geen tijd om zich actief bezig te houden met hun website. Is dit bij u ook het geval, maar ziet u wel het belang van een geoptimaliseerde website? Neem dan contact op met de conversiespecialisten van Sloterplas Management. Zij kunnen uw website optimaliseren, zodat u ook online meer conversies kunt binnenhalen.
Werkwijze | Zo gaan we aan de slag
Praat met experts voor advies op maat
Welke diensten biedt Sloterplas Marketing aan?
Als ondernemer bent u dag in, dag uit bezig om uw bedrijf te laten groeien. Dat betekent dat u niet alleen verstand dient te hebben van ondernemen, maar ook van communicatie, marketing en personeelszaken. Als Sloterplas Marketing bieden wij de volgende diensten aan:
Experts in Strategie en Advies voor ondernemers
Sloterplas Management is een hoogwaardig en resultaatgericht adviesbureau, we bieden professionele ondersteuning op maat. Of u nu behoefte heeft aan tijdelijke of langdurige versterking, onze experts staan voor u klaar. We helpen u bij het opstellen van een effectieve marketing, zorgen voor verhuur, adviseren u binnen bouwmanagement en staan klaar voor uw beveiliging.
Samenwerken voor groei en stabiliteit
Klantbeoordelingen
Laatste nieuws
Onze klanten










Wat opdrachtgevers zeggen over SLPM
Het team van SLPM zette onze ideeën binnen no-time om in fris ontwerp. De samenwerking verliep vlot en was prettig. Toegankelijke en no-nonsense professionals om mee te werken en bereikbaar als het nodig was.
Margienke Smit-Bos - Influx PRIk ben erg blij dat je ons geholpen hebt om marketing strategie meer vorm te geven en zo zichtbaarheid van GRIP in de markt met jouw ervaring hebt opgekrikt. Daarvoor leek het alsof GRIP er niet was, terwijl we vooral niet actief waren. Het bijhouden van een content kalender en de ervaring van hoe er op marketing gebied naar een website gekeken werd is daarvoor ons erg handig geweest!
Stephan Simons - GRIP FacilityHele fijne samenwerking met Jessica gehad. Je wordt op het gebied van SEO en online marketing echt ontzorgd en dat is precies wat we zochten!
Martin Pruim - Bestuur.nu