Conversie Optimalisatie

Heeft u een goede website, maar blijven de offerteaanvragen uit of wordt uw bedrijf minder gebeld dan u had verwacht? Dan kan conversie optimalisatie uitkomst bieden. Door kritisch naar uw website te kijken en knelpunten zichtbaar te maken, kunt u deze gaan optimaliseren en potentiële klanten verleiden om te converteren. Om uw bezoekers sneller en gemakkelijker iets te laten kopen, een offerte aan te vragen of contact met u op te nemen.

Conversie Optimalisatie2023-04-12T09:40:48+00:00

Wat is conversie optimalisatie?

Conversie optimalisatie is het verbeteren van uw website. Met als doel het verhogen van de conversie, dus bijvoorbeeld het kopen van producten, het aanvragen van offertes, etc. Door het toepassen van conversie optimalisatie richt u zich op het wegnemen van obstakels in uw website/webshop waardoor uw bezoekers beter, sneller en gemakkelijker overgaan tot een aankoop of contact.

Bij conversie optimalisatie staan vertrouwen, gebruiksvriendelijkheid, het wegnemen van drempels en overtuiging centraal.

Hoe gebruiken bezoekers uw website?

Conversie optimalisatie begint met een gedegen onderzoek. Hoewel iedere ondernemer graag snel resultaten boekt, is het bij conversie optimalisatie ook een kwestie van geduld. In dit onderzoek zullen diverse knelpunten naar voren komen. Het is belangrijk om inzichtelijk te krijgen hoe bezoekers uw website gebruiken. Hierbij kunt u onder andere denken aan:

  • Welke pagina’s bezoeken ze?
  • Waar in het aankoopproces haken ze af?
  • Hoe komen bezoekers op uw website/webshop terecht?
  • Werkt u website naar behoren?
  • Etc.

Google Analytics en Hotjar zijn voor het onderzoek een waardevolle tool. Google Analytics laat namelijk in een oogopslag zien welke pagina’s goed en welke minder goed presteren. Ook de tool Hotjar geeft mooie inzichten per webpagina door middel van heatmaps, sessieopnames en conversie funnels. Aan de hand van de cijfers uit bovenstaande onderzoeken kan uw website worden aangepast, worden geoptimaliseerd.

Tijd om te testen

Tijd om te testen. De mooiste inzichten vanuit conversie optimalisatie verkrijgen we door middel van testen. Van een simpele A/B test of een Multivariate test tot het testen van een complete gebruikerservaring. Aan hand van deze testgegevens kan uw website nog verder worden geoptimaliseerd.

Conversiespecialisten

Conversie optimalisatie is, zoals u hierboven kunt lezen, een tijdrovende klus. Daartegenover staat dat bij een goede optimalisatie u meer uit uw website kunt halen. De meeste MKB’ers hebben geen tijd om zich actief bezig te houden met hun website. Is dit bij u ook het geval, maar ziet u wel het belang van een geoptimaliseerde website? Neem dan contact op met de conversiespecialisten van Sloterplas Management. Zij kunnen uw website optimaliseren, zodat u ook online meer conversies kunt binnenhalen.

Werkwijze | Zo gaan we aan de slag

Eerst onderzoeken we de huidige status, doelen en processen van uw website/webshop om een goed startpunt voor optimalisatie te bepalen.

We verzamelen zo veel mogelijk gegevens van de website, processen en het bedrijf zelf, zo krijgen we inzicht in het huidige en gewenste gebruikersgedrag en conversie patronen.
Om het effect van prestaties goed te meten en te optimaliseren, maken we gebruik van A/B testen van diverse varianten. Deze testen zijn belangrijk voor het ontdekken van nieuwe kansen.
We blijven optimaliseren van de ontwikkelde oplossingen gedurende de gehele testduur. De evaluaties worden dan omgezet tot datagedreven actiepunten voor verbeteringen.
We communiceren de resultaten en evaluaties aan u. De inzichten, learnings en actiepunten worden besproken, om de beste varianten te implementeren.

Neem contact met ons op

Heeft u specifieke vragen of wilt u gewoon even kennismaken? Neem gerust contact met ons op. Dat kan heel eenvoudig: bel, app, mail, of plan simpelweg een afspraak met ons in. Wij staan klaar om u te helpen en kijken ernaar uit om samen te werken!

Welke diensten biedt Sloterplas Marketing aan?

Als ondernemer bent u dag in, dag uit bezig om uw bedrijf te laten groeien. Dat betekent dat u niet alleen verstand dient te hebben van ondernemen, maar ook van communicatie, marketing en personeelszaken. Als Sloterplas Marketing bieden wij de volgende diensten aan:

Conversie Optimalisatie (CRO)

Maximaliseer conversies met een resultaatgerichte strategie en een hands-on aanpak.

Creatie – Content

Groei betrokkenheid en laat je merk opvallen met boeiende content creatie.

E-mailmarketing (EMM)

Leads worden betrokken en terugkerende klanten met effectieve, persoonlijke e-mails.

Interim Marketing

Bereik marketingdoelen voor diverse projecten met onze interim experts.

Social Media Marketing (SMM)

Vergroot uw bereik en raak betrokken met uw doelgroep online.

Strategie

Bereik de gewenste KPI’s en doelen stapsgewijs met ervaren experts.

Trainingen

Leer en groei verder met praktische en vakkundige tips en trainingen.

Web Analytics

Groei uw onderneming met waardevolle inzichten uit uw website data.

Zoekmachine Adverteren (SEA)

Bereik uw doelgroep en retarget bezoekers met de beste resultaten.

Zoekmachine Optimalisatie (SEO)

Verbeter uw website en zichtbaarheid met gebruiksvriendelijke content en technische optimalisaties.

Duurzame en progressieve groei voor ambitieuze ondernemers

SLPM is een resultaatgericht adviesbureau dat op maat gemaakte professionele ondersteuning biedt. Of het nu gaat om tijdelijke of langdurige versterking, wij staan beide voor u klaar. Wij assisteren u bij het ontwikkelen van een effectieve marketingstrategie, faciliteren van verhuurdiensten, adviseren op het gebied van bouwmanagement en verzorgen van uw beveiligingsbehoeften.

Gezamenlijk streven wij naar groei, aangezien dit ons enthousiasme aanwakkert.

  • Maatwerk oplossingen

  • Kwaliteitsgarantie met resultaten

  • Diverse expertises

1. Vakmanschap2024-08-26T11:57:08+00:00

Vakmanschap waar u op kunt bouwen
Vakmanschap en maatwerk voor MKB-bedrijven: SLPM combineert diepgaande theoretische kennis met jarenlange praktijkervaring. Wij bieden actuele en op maat gemaakte oplossingen op het gebied van marketing, bouwmanagement, beveiliging en verhuur. Met een persoonlijke en transparante aanpak ondersteunen wij uw groei en helpen we bij het realiseren van duurzame successen.

2. Loyaliteit2024-08-26T11:58:25+00:00

Loyaliteit zonder roze bril
Bij SLPM staat loyaliteit centraal, zonder de werkelijkheid te verfraaien. We bieden realistische adviezen en denken met u mee, maar houden de roze bril af. We combineren positiviteit met objectiviteit, zodat u verzekerd bent van haalbare strategieën en duurzame groei. Eerlijkheid en transparantie zijn de basis van ons succes.

3. Afspraak is afspraak2024-08-26T12:15:09+00:00

Afspraak is afspraak
Bij SLPM is afspraak écht afspraak. Wij geloven in wederzijds vertrouwen en zorgen ervoor dat elke afspraak wordt nageleefd. Samen met u maken we heldere, concrete afspraken, zonder starheid, maar met de zekerheid dat u altijd op ons kunt rekenen. Bij ons is betrouwbaarheid de basis van elke samenwerking.

4. Betrouwbaar2024-08-26T12:03:59+00:00

Betrouwbaar
Bij SLPM staat betrouwbaarheid centraal. Onze kennis, ervaring, en eerdere successen spreken voor zich. We bouwen sterke zakelijke vertrouwensrelaties, zodat u altijd op ons kunt rekenen. Uw comfort en vertrouwen zijn essentieel; daarom luisteren we aandachtig en zonder oordeel. Bij SLPM kunt u rekenen op integriteit en een solide samenwerking.

5. Continuïteit2024-08-26T12:14:30+00:00

Continuïteit
Last but not least… de vijfde reden om voor SLPM te kiezen: continuïteit. Bij SLPM staat de continuïteit van uw MKB centraal. We ontwikkelen samen met u een strategisch plan dat rekening houdt met uw visie, doelstellingen, en de marktdynamiek. Onze focus ligt op het waarborgen van stabiele groei en duurzame resultaten, zodat uw bedrijf altijd voorbereid is op de toekomst en uitdagingen.

Beoordelingen

SLPM werkt samen met:

Klanten aan het woord

Ik ben erg blij dat je ons geholpen hebt om marketing strategie meer vorm te geven en zo zichtbaarheid van GRIP in de markt met jouw ervaring hebt opgekrikt. Daarvoor leek het alsof GRIP er niet was, terwijl we vooral niet actief waren. Het bijhouden van een content kalender en de ervaring van hoe er op marketing gebied naar een website gekeken werd is daarvoor ons erg handig geweest!

Stephan Simons - GRIP Facility

Hele fijne samenwerking met Jessica gehad. Je wordt op het gebied van SEO en online marketing echt ontzorgd en dat is precies wat we zochten!

Martin Pruim - Bestuur.nu

SLPM Marketing zette onze ideeën binnen no-time om in fris ontwerp. De samenwerking verliep vlot en was prettig. Toegankelijke en no-nonsense professionals om mee te werken en bereikbaar als het nodig was.

Margienke Smit-Bos - Influx PR & Communicatie